Tegnap eljárt felettem az idő ebéd főzés közben (tartott 2 órán át, de legalább egy tisztességes 3 fogásos szuper szombati ebédet sikerült összeraknom), s fél 6-kor jöttem rá, hogy van 1 órám azon süti elkészítésére, amit az esti vendégségbe viszek.

Tehát mivel kísérletezésre nem volt időm, ezért egy jól bevált, régi recepthez fordultam, a meggyes rácsoshoz (az eredeti recept cseresznyéről szól, de hát ennyi változtatás azért még belefér és hát a zseniális receptek mégiscsak így készülnek :P :))

Hozzávalók:

300 g liszt
2 dl tej
10g élesztő
1 tojás
40 g vaj
50 g zsír

Töltelék:

1 kg meggy
200 g cukor
2 g fahéj (oooo ez lehet több is;))
100 g zsemlemorzsa (azért a darált dióval vagy dejóval jobb. végülis így csinálták nagyanyáink is.)
50 g vaníliás cukor

Elkészítés

Langyos cukros tejben az élesztőt megfuttatjuk. A lisztet tálba tesszük, s közepébe öntjük a tejet, a felolvasztott vajat, cukrot (porcukor vagy kristály-hát ez olyan mindegy!), tojássárgájt és állandó keverés mellett annyi tejet adunk hozzá, amíg egy jól kidolgozott tésztát kapunk (nekem nem szokott kelleni fél decinél több tej). A tetejét meglisztezzük, majd konyharuhával letakarva kelesztjük.

A tészta egyik felét kinyújtjuk, majd a piteformába tesszük (amit előtte kizsíroztunk, liszteztünk), rá jöhet a töltelék (úgy, ahogy van lehet összedobni az összes alkotóját), majd a tészta másik részéből rácsokat készítünk és azokkal fedjük a tölteléket. Ezeket a rácsokat tojássárgájával megkenjünk, majd félórát sütjük középmeleg sütőben.

Hűűűűűűűű szóval amikor kivettem a sütőből, nagyon megkívántam, de azért mégiscsak kibírtam, hogy ne egyem meg és vihessem a vendégségbe. Porcukorral meghintve isteni volt (állítólag:)).

 

 

 

 

Szerző: .coco-  2010.04.25. 11:14 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cocofoz-cocosut.blog.hu/api/trackback/id/tr201949684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása